Veteranerna Värmland är en förening med målsättning att bevara och utveckla den kamratskap som grundats under utlandstjänstgöring.

Svensk Veteran är den individ som vid något tillfälle har genomfört internationell tjänst eller beredskap med uppgifter som har sanktionerats av världssamfund, och/eller svenska staten, militärt som civilt.

SVF och Veteranerna Värmland är därför öppet för var och en som fullgjort/fullgör tjänstgöring enligt ovan, samt för den som vill stödja förbundet och verka för dess syften och målsättning.

Grillning Generalens Äng 1/10 2022

2022-10-01
Grillning vid Generalens Äng 1/10 2022
Lördagen den 1 oktober 2022 klockan 13:00
Vi träffas vid Generalens Äng för gemensam grillning, även våra respektive är välkomna att delta.

Föreningen bjuder på korv med bröd, ketchup, senap & gurkmajonäs, sötdryck av alternativen alkoholfri cider och mineralvatten.
Anmälan sker via mail varmland@sverigesveteranforbund.se

Bilväg så nära som möjligt:
Kör Säterivägen västerut (dvs bakom Våxnäshallen) och sväng höger in på Sannavägen.
I fyrvägskorsningen Sannavägen/Rydalsvägen/Prästbergsvägen finns en vägbom rakt fram från det hållet man kommer.
Parkera bilen smart och promenera förbi bommen ca 300m och grillplatsen finns på vänster sida.

Alternativ bilväg:
Parkera någonstans i närheten av korsningen Sanna Allé/Råtorps Parkgatan och promenera västerut på stigen som finns i nämnda korsning. Gå under järnvägen i tunnelpassagen och vid stigens förgrening håll vänster in på Generalens Äng.

Koordinater till Generalens Äng:
Lat: 59.400786, Lon: 013.482091
NY ADRESS FRÅN 1 APRIL 2022

Karlavägen 65

Org.nr: 828001-0359
Välkommen att hälsa på, hör av dig innan!

Sveriges Veteranförbund (SVF) är förbundet som engagerar sig, före, under och efter utlandsinsats, för alla veteraner, som brytt och bryr sig om att hjälpa utsatta människor i världen. SVF tillvaratar veteranernas och deras anhörigas intressen. Gula bandet säljer vi till förmån för våra veteraner och pengarna går till Kamrathjälpen där vi ger kamratstöd.