Välkommen till Veteranerna Uppland

Veteranerna Uppland är en förening för dig som ska åka, är på, eller har avslutat en internationell insats och är hemmahörande i Uppland.
Veteranerna Uppland är en förening som engagerar oss, före, under och efter insats, för alla veteraner, som
brytt och bryr sig om att hjälpa utsatta människor i världen. Veteranerna Uppland tillvaratar veteranernas och
deras anhörigas intressen, samt bevarar och utvecklar den kamratskap som har grundats under tjänstgöring vid
internationella insatser.
Johan Mattsson
Uppdaterad: 2018-11-26, av Johan Mattsson

Inbjudan till Minneshållande av FN-dagen

Du är härmed inbjuden i att delta i Veteranerna Upplands Minneshållande av personal som stupat i fredens tjänst.

Cermonin kommer att ske på tre olika platser i Uppsala; dels kransnedläggning vid Greve Folke Bernadottes byst i Carolinaparken, kransnedläggning vid Generalsekreterare Hammarskjölds grav, samt i Veteranparken där vi tänder ljus för att minnas de som inte kom hem.

Transporten mellan Hammarskjölds grav och Veteranparken kommer ske med fackeltåg genom centrala Uppsala.

Tid: 1800, 24 Oktober 2019
Plats: Folke Bernadotte skulptur, Kåbo, 753 10 Uppsala
Klädsel: Kavaj med basker och utmärkelser.

Om du har FN-halsduk uppmuntras det att den bärs. Önskar Du lägga blommor vid ceremoni i Veteranparken uppmuntras det också.
Uppdaterad: 2019-09-30, av Per Lennartsson
Riddargatan 29