Angånde Corona Pandemin

2020-04-02 22:35
Hej kamrater!

Vi har beslutat att ställa in träffarna på grund av rådande omständigheter och vi i Fredsbaskrarna Halland har ställt in våra träffar på Cyranos i Varberg som är 1 måndagen i månaden och i Halmstad på soldathemmet 3 onsdagen i månaden tillsvidare. Återkommer med mer information när vi kan starta upp träffplatserna igen.

Det är svåra tider vi lever i nu! Det är inga roliga rubriker vi läser när det gäller Corona-pandemin.
Vi har i vår förening många äldre medlemmar som eventuellt tillhör riskgruppen och därav befinner sig i någon form av karantän. Känner du att du är en av dem och är i behov av hjälp att utföra handling av mat eller liknande så vill vi att du hör av dig till oss så ska vi göra vad vi kan för att hjälpa dig.
Vi är en förening med stor erfarenhet av svåra tider och nu är det dags att göra en insats på hemmaplan! Har du möjlighet att hjälpa till att stötta våra äldre kamrater så hör av dig till oss!
Den du skall höra av dig till är Tinna Nilsson (0725031452) som kommer koordinera denna operation i Halland. Tänk på att det gäller hela länet så alla är välkomna att höra av sig.
Ta hand om varandra och tveka nu inte att höra av dig, tillsammans är vi starka!!!
Med vänliga hälsningar styrelsen genom Fredrik Johansson, ordförande Fredsbaskrarna Halland.

Tänk på att följa vad Folkhälsomyndigheterna säger och övriga myndigheter.
Folkhälsomyndigheten smittskydd-beredskap utbrott aktuella-utbrott covid-19
Folkhälsomyndigheten smittskydd-beredskap utbrott aktuella-utbrott covid-19 frågor-och-svar
krisinformation
Msbs-arbete-med-anledning-av-coronaviruset