Årsmötet 2020

2020-02-21 07:28
Årsmötet genomfördes på Soldathemmet i Visby. Ett trettiotal utlandsveteraner hade hörsammat kallelsen till årsmöte. Detta motsvarar 1/3 av medlemmarna i Fredsbaskrarna Gotland. Det får betraktas som bra uppslutning.
Årsmöte började och både sittande Ordförande Joakim Martell och sekreterare Peter Enström valdes enhälligt att leda årsmötet.
Under rubriken ekonomi så förklarades varför det stod noll under punkten äskade pengar, det beror på att intresset var ljumt=0 att åka upp på veterandagsfirande 2019 trots att föreningen står för boende och resa. Vi får återkomma med hur vi gör 2020.

P18 veteransamordnare Patrik Monrad valdes in som ledamot.
Lena Fridman, Elin Sandgren, Peter Enström omvaldes på två år

Efter årsmötet så vidtog Patrik Monrad och berättade lite om sig själv och sitt jobb som veteransamordanre på P18, och vilka missioner han har varit på. Vi fick också information om veterankortet av Patrik

Stina Lindholm från skulpturfabriken presenterade sitt förslag om hur vi kan utforma hedersplatsen i Pallisaderna. Även Region Gotlands stadsträdgårdsmästare Pernilla Johansson var med och berättade lite om hur plasten såg ut och lite tankar runt projektet.

Den nya bataljonschefen för P18 Överstelöjtnant Ulf Hamberg kom och presenterade sig för åhörarna.

Nästa sammankomst blir 27 april

Mötet avslutades på sedvanligt sätt med smörgåstårta och kaffe.
Enström

April 2020