Bild från BLOGG-ARKIV FÖR JONAS ALBEROTH

Fredsbaskrarna Östergötland inbjuder till Veteranträff 2019-11-28

2019-11-28 17:00
Jonas Alberoth är ställföreträdande generaldirektör för FBA.
Han har tjänstgjort för FN, Utrikesdepartementet och Försvarsmakten i flera internationella insatser och arbetat med frågor som rör politik, ledning, samverkan, konfliktlösning och statsbyggande.

Hej på er alla medlemmar.

Vi har datum satt till nästa träff som blir 2019-11-28 och föreläsare är Jonas Alberoth, som är ställföreträdande generaldirektör för Folke Bernadotteakademin.

Efter reservofficersutbildning tjänstgjorde Alberoth internationellt under 90-talet, bl.a. som samverkansbefäl vid den svenska FN-missionen BA04 i Bosnien och som chef för den svenska samverkanssektionen vid den Nato-ledda insatsen KS01 i Kosovo.

I början på 2000-talet arbetade Alberoth som pedagogisk konsult vid Lunds universitet men har sedan Folke Bernadotteakademin inrättades 2002 tjänstgjort där.

Torsdagen den 28 november kl 17:15 uppe på Bråvalla Hemvärnsgården, Norrköping.
Maten som serveras klockan 1800 kommer från Café Bråvalla och blir kyckling, bearnaisesås, potatisgratäng samt bröd, smör, sallad och dryck för ett pris av 120 kronor

Anmälan görs på nedanstående länk och är bindande gällande maten.

November 2019
MånTisOnsTorFreLörSön