Årsmöte

2019-02-28 18:30
Fredsbaskrarna Gotland kallar till årsmöte 28 februari klockan 18.30 i ABF huset, Stenhuggaren.
Årsmöteshandlingar kommer i god tid till årsmötet. Eventuella motioner skall vara styrelsen tillhanda senast 31/1 via e-post till sekreteraren Peter Enström enstrom@telia.com

Årsmötesförhandlingarna beräknas ta ca 30 minuter. Vi bjuder på fika.

Därefter är det föredrag från två personer.

LG Nyholm inleder och berättar om veteranmarschen 2019 som kommer att genomföras på Gotland i samband med Almedalsveckan.

Johan Johnsson, fd officer vid Livgardet och P18. Efter P18:s nedläggning; polis och reservofficer. Tre utlandsmissioner; FS 18, UNTSO och Polisens utlandsstyrka/OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine. Med bilder och filmklipp kommer jag dela med mig av personliga upplevelser från;

• Östra Ukraina, 2016/2017, icke regeringskontrollerade delen av landet - 12 månader, 175+ patruller längs ”contact line” och i ingenmansland.
  • UNTSO, 2012/2013, gränsen mellan Israel och Syrien – under perioden då konflikten i Syrien nådde Golan och hur detta kraftigt påverkade säkerhetsläget och uppdraget.
  • FS18, 2009/2010, Afghanistan – söndagen den 7 februari 2010, dagen då Johan och Gunnar stupade.

Länk till mer information om veteranmarschen här...
Enström

December 2018