FN-dagen i Uppsala

2019-10-24 18:00
FN-dagen i Uppsala
Du är härmed inbjuden i att delta i Veteranerna Upplands Minneshållande av personal som stupat i fredens tjänst.

Cermonin kommer att ske på tre olika platser i Uppsala; dels kransnedläggning vid Greve Folke Bernadottes byst i Carolinaparken, kransnedläggning vid Generalsekreterare Hammarskjölds grav, samt i Veteranparken där vi tänder ljus för att minnas de som inte kom hem.

Transporten mellan Hammarskjölds grav och Veteranparken kommer ske med fackeltåg genom centrala Uppsala.

Tid: 1800, 24 Oktober 2019
Plats: Folke Bernadotte skulptur, Kåbo, 753 10 Uppsala
Klädsel: Kavaj med basker och utmärkelser.

Om du har FN-halsduk uppmuntras det att den bärs. Önskar Du lägga blommor vid ceremoni i Veteranparken uppmuntras det också.

Oktober 2019
MånTisOnsTorFreLörSön