Veteranparad 2018

Veteranparad 29 maj 2018

2018-05-29 11:00
I samband med Veterandagen den 29 maj välkomnas alla civila och militära veteraner och anhöriga att delta i paradmarschen genom Stockholm – en kortversion av Veteranmarschen som arrangeras av Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna varje sommar.
Tid och plats: Vi samlas på Norrmalmstorg kl. 11:00 för att avmarschera mot Djurgården kl.11:30 (OBS prel avmarsch tid)

Klädsel: De som går i tåget uppmanas att bära vårdad klädsel, gärna i kavaj med medaljer på, och med huvudbonad som basker eller motsvarande. Detta är veteranernas dag och det ska synas!

Färdväg: Norrmalmstorg–Nybroplan–Strandvägen–Dag Hammarskiölds väg–Djurgårdsbrunnsvägen fram till Sjöhistoriska museet.

Alla är varmt välkomna!

Kontaktperson: Harry Lantz, Fredsbaskrarna Stockholm, tele: 070-609 06 15, harrylantz@hotmail.com

Löpande kommer vi att uppdatera information på hemsidan och Facebook angående Veterandagen, därtill hittar du information om evenemanget på Försvarsmaktens hemsida. https://www.forsvarsmakten.se/veterandagen/

OBS! Glöm inte att anmäla dig till Försvarsmakten om du önskar att äta mat efter ceremonin ute på Djurgården. https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/uppvisningar-och-evenemang/veterandagen/anmalan-veterandagen/