Vad fan har litteraturvetenskap med krig att göra?

2018-04-17 19:00
Föredrag av David Bergman författare till "36 timmar" och "6 dagar"
Tid: 2018-04-17 kl 19:00-21:00
Plats: Drottning Victorias Örlogshotell
Adress: Teatergatan 3, Stockholm
David Bergman växte upp i Norrbotten och utbildade sig till officer vid Militärhögskolan. Han har i huvudsak arbetat med psykologiska operationer och är en av grundarna av det svenska Psyops-förbandet. Den militära karriären innefattar även utlandstjänst på Balkan och i Afghanistan samt utbildning hos den amerikanska armen i Fort Bragg. Utöver sin militära utbildning har Bergman en kandidatexamen i litteraturvetenskap, en magisterexamen i psykologi och parallellt med tjänstgöringen som officer doktorerar han på psykologin bakom prestation under extrem stress.

Juli 2018
MånTisOnsTorFreLörSön