Åsmöte

2020-02-20 18:30
Välkomna på årsmöte på Soldathemmet, 20 februari kl 18.30

18.30 Årsmötesförhandlingar.
18.50 Sveriges veteranförbunds nya Generalsekreterare berättar lite om sig själv och förbundets fortsatta arbete framåt
19.30 Stina Lindholm från skulpturfabriken berättar och presenterar sitt förslag om hur minnesplatsen skall utformas, även stadsträdgårdsmästaren Pernilla Johansson medverkar.

Finfika med traditionellt tilltugg bjuder vi på!

Årsmöteshandlingar

Information om anvisad plats för uppförande av minnessten/hedersplats. Platsen som vi har fått anvisad är nedanför Hotell Solhem och Åkermanska nästan vid lotsstationen. Där rinner det vatten och så ser man ut över hamnen. På platsen har man historiskt haft barnteater. Lena, Peter och Joakim har varit där med stadsträdgårdsmästaren Pernilla Johansson och Stina från skulpturfabriken. Stina har fått i uppdrag att komma med ett förslag på utformning av heders/minnesplats. Vi känner att det finns en förståelse från deras sida, vilket syfte vi har och vilka vi är samt våra värdegrunder. Så det känns bra. Hur vi skall finansiera detta blir ett en uppgift som vi får återkomma med.

Vy från nedanför när du har lotsstation i ryggen och blickar mot Åkermanska
Enström
Vy från nedanför när du har lotsstation i ryggen

Februari 2020