Vår medlemstidning

SVENSK VETERAN är förbundets medlemstidning. Den kommer ut till våra medlemmar 4 gånger per år. Tidningen hette tidigare Fredsbaskern (fram till nummer 2 2019) men från början var namnet Bataljonsbladet och startade 1984 som Kamratföreningen Bataljonens medlemstidskrift (de första åren i storlek motsvarande A5). Efter kamratföreningens namnbyte till Fredsbaskrarna Sverige fortsatte tidningen under samma namn fram till årsmötesbeslutet 2008.

Redaktionen
Fredsbaskerns redaktion når du på redaktion@fredsbaskrarna.se
Här kan du bidra med artiklar, förslag, kommentarer och liknande.

Chefredaktör: Pia Lagergren
Redaktör: Daniel Jansson
Ansvarig utgivare: Anders Ramnerup

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Läs gamla nummer (arkiv) av Fredsbaskern nedan -- Kontakta kansliet om ni söker efter senaste numret!

Uppdaterad: 2019-10-29, av Per Lennartsson

Nedan hittar ni arkivet för Bataljonsbladet och Fredsbaskern 2005-2018

Alla nummer finns som pdfer, ladda ner och ta del av vår artikelskatt i tid och rum.

Nedan hittar ni tidigare nummer - 2005-2018

2018 Fredsbaskern nr 2 2018