Medlemsförmåner

Profilshop

Medlemmar har 30% rabatt på utvalda produkter. Rabattkod är veteran2019 och anges i kundvagnen vid betalning. Rabattkoden gäller inte Gula Bandet produkter, försäljningen går oavkortat till Kamrathjälpen och vårt kamratstöd.
Gå till Profilshop >>

Militärrabatt

Nu kan du som medlem i Sveriges Veteranförbund ta del av fina rabatter från Militärrabatt.
MILITÄRRABATT-konceptet är unikt på flera sätt. Medlemmarna är i sig unika genom sitt engagemang för landets säkerhet och försvar. Förmånerna som presenteras i MILITÄRRABATT är många gånger också unika, med t.ex. generösare rabatter än för t.ex. studenter och pensionärer. Förklaringen till detta är naturligtvis att företagen bakom förmånerna gärna ser MILITÄRRABATT:s medlemmar som särskilt välkomna kunder, inte minst för deras viktiga arbete.
Läs mer om Militärrabatt >>

Bli medlem
För att kunna bli medlem använder du aktiveringskod: VET2019 (aktiveringskoden gäller till 2019-12-31)
Notera att du därefter väljer Organisation : Fredsbaskrarna

Fredsbaskern

Först och främst får du vår tidning Fredsbaskern fyra gånger per år!
I tidningen kan du bland annat läsa reportage och läsarberättelser från olika missioner och uppdrag, som våra medlemmar upplevt runt om i världen under årtionden. Där finner du också aktuella aktiviteter och arrangemang, samt information om pågående projekt och engagemang.
Du kan vi arkivet ladda ner och läsa alla gamla nummer!

Nordic Choice Hotels

Rabattkod: 60313636

Följande rabatter gäller för förbundet/föreningar och medlemmar:

• 20 % rabatt på rum inklusive frukost på samtliga hotell i Norden
• Extrasäng 200 kronor per säng
• 10 % rabatt på mötesarrangemang
• Upp till 50 % rabatt på lokal (helger och kvällar i mån av plats)
• Mat anpassad för era behov

När ni vill boka det här direkt med ett hotell så uppger ni att ni vill åberopa rabatten för Intresseorganisationer.

Enklaste sättet att boka på är www.choice.se, efter att ni har registrerat er så kan man under ”Min sida” lägga till ett företags-id. Här kan ni lägga till ”60313636”, då kommer ni att direkt få upp priset för Intresseorganisationer och enkelt kan boka det.

Värt att veta är även att det alltid är 100 kr billigare på Nordic Choices hemsida än någon annanstans.

Elite Hotels of Sweden

Se rabattkod och instruktioner i pdfen nedan. Vid frågor kontakta kansliet.

Örlogshemmet

Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna har avtal med Drottning Victorias Örlogshem. Örlogshemmet har anor ända tillbaka till 1908, då Drottning Victoria, som visat flottan och dess folk ett särskilt intresse, personligen lade ner mycket arbete i samband med Örlogshemmets tillkomst.
www.orlogshemmet.com
Vid bokning: uppge att du tillhör Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna