360 dagar med Afghanistan

Märke: Sveriges Veteranförbund
Kategori: Böcker
Lagersaldo: Finns i lager

Boken 360 dagar med Afghanistan - signerad!
Tänk om min partner kommer hem i träkista? Hur ska vi hålla kontakt under utlandstjänstgöringen? Hur ser verkligheten ut när ena partnerna är i en krigszon? Vad händer i parrelationen före, under och efter insatsen? Handboken innehåller dessutom tips och verktyg om hur man tillsammans och var för sig klarar av tiden som den ene tjänstgör utomlands.

Ulrika är gift med Mikael som är kommissarie inom polismyndigheten i Västra Götaland. Hon skriver som partner och fru, men även som professionell familjeterapeut, handledare och specialpedagog. Från det att Ulrika Jonasson-Borggren får besked att Mikael är antagen till Afghanistan börjar hon skriva dagbok och fortsätter i 360 dagar. Mikael skriver under tiden i Afghanistan och här får vi deras dagböcker sammanvävda. Afghanistaninsatsen blev för dem ett gemensamt projekt på ett nytt sätt.

– Jag skrev boken jag tyckte saknades. En bok som vågar ta upp de tunga känslorna och ställa de svåra frågorna. Livet blir annorlunda under insatstid och du kan behöva hitta nya strategier. //Ulrika Jonasson-Borggren
160 SEK

rdsrr