Så engagerar du dig under Gula Bandet-månaden!

Du har väl inte missat att Gula Bandet-månaden drar igång i maj? För andra året i rad uppmärksammar Sveriges Veteranförbund Gula Bandet en hel månad! Firandet kommer synas över hela landet och avslutas med Veterandagen 29 maj och utnämnandet av Årets veteran 2018.

Vi behöver din hjälp!
Nu behöver vi din hjälp för att sprida kunskap om Sveriges veteraner för att engagera fler. Hur kan då du hjälpa till?

Starta en egen insamling online
Du kommer under Gula Bandet-månaden få möjligheten att starta (går att starta närsomhelst) din alldeles egen insamling. Detta kan du göra helt på egen hand eller varför inte engagera din förening? Ju fler som deltar desto bättre.
Starta en egen insamling här

Sprid information om Gula Bandet i dina sociala medier
Precis som förra året kommer vi att starta en Thunderclap-kampanj för att sprida information om Gula Bandet till så många som möjligt. För dig som väljer att vara med innebär detta att du, genom att registrera dig, automatiskt publicerar vårt gemensamma budskap på Veterandagen på ditt Twitter- eller Facebookkonto. Det är en enkel men betydelsefull insats. Förra året deltog 304 personer i vår Thunderclap, vilket resulterade i att 122 620 personer nåddes av Gula Bandets budskap på Veterandagen. Var med du också och sprid budskapet, som i sin tur hjälper många andra. Mer information om hur du registrerar dig kommer i våra sociala medier när Gula Bandet-månaden börjar närma sig.

Med enkla medel kan du vara med och engagera dig själv och andra i Gula Bandet. Genom Gula Bandet får alla Sveriges veteraner den erkänsla och respekt de förtjänar. I maj färgar vi, tillsammans, hela Sverige gult!
Uppdaterad: 2018-04-12, av Per Lennartsson