Veterandagen Stockholm

intresseanmälan buss - Veterandagen Stockholm den 29 maj 2018
Nu finns en ypperlig möjlighet att åka upp till Stockholm och deltaga på det officiella firandet av Veterandagen 2018 vid Sjöhistoriska Muséet och det tillhörande utställningsområdet. Genom Försvarsmaktens försorg har vi nu en buss till vårt förfogande som tar oss till och från huvudstaden. Med hänsyn till mesta möjliga deltagande i programmet går bussen upp dagen innan dvs den 28 maj, med övernattning på Ledningsregementet i Enköping på vägen, för att gå åter söderut efter middagen Veterandagen. Planerat program som nedan...

Måndag 28 maj
Kl 10:00 Avfärd Skåne, start Malmö med stopp i Helsingborg och Örkelljunga / Markaryd.
Kl 17:00 Ankomst Enköping för övernattning på LedR (övernattning kostnadsfri, ev kostnad för middag och frukost bärs av respektive deltagare).

Tisdag 29 maj Veterandagen
Kl 07:00 Kl 08:00 Kl 09:00 Kl 09:00
Kl 18:00
Frukost Enköping
Avfärd Enköping
Ankomst Sthlm
Veterandagen (för program se länk nedan, som info samlas Veteranparaden kl 11:00 på Sergels Torg.)
Hemfärd efter middag i mässtältet.

Anmäl intresse eller ställ frågor senast onsdagen den 23 maj till Per Thaagaard-Pedersen på mail: per1958@live.se

För övernattningen på LedR kommer vi också innan resan att samla in uppgifter om alla deltagares personnummer. Slutgiltig info som tider, hållplatser mm kommer innan resan att skickas ut till alla som anmält intresse.

Varmt välkomna till Veterandagen i Stockholm !!!
Uppdaterad: 2018-05-09, av Fredsbaskrarna Skåne

På gång i Fredsbaskrarna Skåne

Nytt menyval

Vi har lagt in ett menyval till vänster där vi kommer att lägga in eventuella event som vi kan vara intresserade av men som ligger utanför förening och förbund.
Klicka på "Externa event" för att läsa mer.
Uppdaterad: 2016-03-01, av Fredsbaskrarna Skåne

Förmåner som medlem i Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna!

Det finns en rad olika medlemsförmåner när man är medlem i SVF. För att ta del av dessa kan ni klicka in er HÄR!

Uppdaterad: 2016-01-14, av Fredsbaskrarna Skåne

BESTÄLL VETERANKORTET!

"Veterankortet är en behörighetshandling som utfärdas av Försvarsmakten till Försvarsmaktens veteraner. Veterankortet är en symbolhandling som visar att du som veteran aktivt väljer att behålla kontakten med Försvarsmakten efter din tjänstgöring. Kortet är tillika fyllt med erbjudanden och förmåner som kan nyttjas hos flera företag och organisationer i hela Sverige."
FÖR MER INFORMATION, KLICKA IN DIG HÄR!

Veteransamordnare på Södra Skånska Regementet, P7 är

L-G Persson