Missa inte kommande evenemang!

Vi kommer löpande att lägga ut kommande evenemang på SVF:s hemsida www.sverigesveteranforbund.se samt skicka information om kommande evenemang i vårt nyhetsbrev.

Direktlänk till medlemsinloggningen KLICKA HÄR

Såhär gör du:

Uppdaterad: 2021-04-07, av FB Norrköping

Fredsbaskrarna Östergötland

Träffplats Norrköping
Hemvärnsgården F 13 Bråvalla. Varannan månad (ej maj-augusti)

Hej Veteran!

Vem är jag då?
Lars Svärdström var namnet.

Jag är en första generationens östgöte, 43 år med två missioner i Bosnien-Hercegovina samt några år som kontraktsanställd i diverse beredskapsförband inom försvarsmakten, men la baskern på hyllan 2008 då vårt Nordiska Ingenjörsförband inte blev insläppta i Darfur, Sudan.

Jag brukar beskriva mig ofta en engagerad medlem med många års erfarenhet av styrelsearbete och även som kamratstödjare inom Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna, SVF.

Bor nere i S:t Anna, där det blir mycket båtliv och bad. Tycker även om att åka motorcykel och då gärna med BBMC där jag också är aktiv.
Pendlar till Linköping, där jag har mitt förvärv som affärs- och verksamhetsutvecklare.

Min vision om Fredsbaskrarna Östergötland är att vi ska vara ett lokalt kontaktnät för Veteraner som vill behålla och stärka kamratskapet, erkänsla och respekt som vi förtjänar för de insatser vi har gjort.
Det ska vi göra tillsammans genom att träffas, gå på föreläsningar, vandra, äta middagar, träffa likasinnade både nationellt och internationellt.

Det är bara vi själva som begränsar oss!
- Har du en ide så hör av dig till någon av oss i styrelsen, så kan vi se om den kan förverkligas!
Uppdaterad: 2021-03-30, av FB Norrköping
Riddargatan 29