Årsmöte 2021 -04-15 inställt.

I rådande situation med coronaviruset och med anledning av den tillfälliga pandemilagen för covid-19 (Allmänna sammankomster och offentliga tillställningar), förordningens och Folkhälsomyndighetens (FHM) föreskrifters restriktioner.
Så har Fredsbaskrarna Östergötland nu inte möjlighet att genomföra de planerade evenemangen som utlysts här under våren.

Årsmötet som är utlyst till 2021-04-15 är inställt.

Efter ett beslut på föreningens styrelsemöte den 30 mars 2021 att det tidigare aviserade årsmötet ska senareläggas till torsdagen den 9 september 2021

– Särskild kallelse kommer att skickas ut senare med länk till årsmöteshandlingar.

Invigningen av minnesplatsen i Norrköping som utlysts till 2021-05-29 är inställt.

Efter ett beslut på föreningens styrelsemöte den 30 mars, 2021 att det tidigare aviserade Invigningen av minnesplats i Norrköping ska senareläggas till 2021-10-24 (FN-dagen), alla eller ingen.

Veteranminnesplatsen i Norrköping börjar ta form.

De som vill får gärna gå förbi på veterandagen (givetvis enligt FHMs regler, restriktioner men vi hoppas att det epidemiologiska läget är bättre då), lördagen den 29 maj och gärna lägga en gul ros på något av våra fina minnesplatser här i Östergötland (Linköping och Norrköping).

Tänk även på att du kan stötta Gula Bandet! Enklast genom att swisha en valfri summa på 1231 814 482.

Här är länk till nyhetsbrevet med mer information som skickades ut vecka 14.

Peter
Fotograf Jesper Sundström Försvarsmakten

FÖR UTLANDSVETERANER

Vår personal gör insatser för fred och demokrati i Sverige och världen över.

Vi i Försvarsmakten arbetar för att våra veteraner ska må bra före, under och efter sin insats.
VEM ÄR VETERAN KLICKA HÄR?

Du som varit anställd i Försvarsmakten och gjort insatser internationellt eller nationellt, med eller utan vapen är enligt vår definition veteran. Personal som deltagit i internationella militära insatser kallas utlandsveteraner.
Riddargatan 29