På gång i Fredsbaskrarna Jönköpings län

Höstens Veteranträffar i Jönköping - 2019

2:a oktober Veteranträff
Peter Strandman, reservofficer på trängtrupperna, berättar om sitt deltagande på PFP-övningar i Tjeckien, Polen och Serbien

24 oktober FN-dagen
Vi firar FN-dagen med ett föredrag av Mika Sörensen om sin tid som observatör i Georgien. Efter det äter vi en bättre middag:
Meny, välj en, två eller tre rätter:
• Förrätt: Kantarellsoppa a la Ester eller Esters toast Skagen
• Varmrätt: Entrecote från Ebbarps Norrgård med pommes och bearnaisesås eller Asiatisk laxfilé med svartris
• Dessert: Tiramisu
1 rätt 250 kr/ person, 2 rätter 300 kr/ person, 3 rätter 325 kr/ person

Anmälan för maten senast fredagen 18 oktober till:
Björn Claesson: bc.kaxholmen@telia.com 070 – 515 02 84
Mats Ruderfors: mats.ruderfors@comhem.se 073 – 941 09 86

6:e november Veteranträff
Claes Åkerblad och Kent Bradling berättar om sin resa till Cypern i maj 2019 och gör återkopplingar om sin tid som FN-soldater på 70- och 60-talet.

Välkomna!

Vårens träffar på John Bauer Hotell i Jönköping - 2019

Vi träffas på John Bauer Hotell kl. 19.00. Hotellet har som vanligt mat och dryck till ett bra pris.
6:e februari Björn Almer berättar om livet som hundförare i Gaza
Björn Almer visar bilder och pratar om sin första FN-bat XXIII G, 1964, då han tjänstgjorde som hundförare vid ADL (gränsen mellan Egypten och Israel) m.fl. platser.

Årsmöte den 6 mars kl. 19.00 på John Bauer Hotell i Jönköping. Motioner ska vara inlämnade senast en månad före detta datum. Ingen anmälan krävs.
Efter det snabba mötet har vi vanligt barhäng

3:e april Veteranträff
Ett intressant föredrag är på gång men vi väntar i skrivande stund på slutgiltigt svar från personen i fråga. Se hemsidan för vidare information.

1:a maj Bosnien 1994 och 2017 – en jämförelse
P-G Dolk och Mats Ruderfors jämför sin tid på BA02 och vad som hänt i missionsområdet sedan dess från deras resor dit 2017 och 2019.

Årsmöte 2019 – onsdagen den 6 mars kl. 19.00

Medlemmar kallas till Fredsbaskrarna F-läns årsmöte den 6 mars kl. 19.00 på John Bauer Hotell i Jönköping. Motioner ska vara inlämnade senast en månad före detta datum.

Ingen anmälan krävs.

Efter det snabba mötet har vi vanligt barhäng.

Välkomna / Styrelsen i Fredsbaskrarna F-län

Vi finns på Facebook numera, sök på Sveriges Veteranförbund Jönköping