På gång i Fredsbaskrarna Jönköpings län

15:e september Miliseum firar femårsjubileum på Skillingaryds skjutfält.

10.00 Miliseum öppnar.
11.00 Prisutdelning för Miliseums sommartävling.
12.00 Jubileumshögtidlighet.
13.00 Smålands husarers uniformskavalkad till häst med kavalleriuniformer under 300 år.
14.00 Filmen "Slaget på Getaryggen" visas. Utställning över Tidsbrons verksamhet.
Fri entré till Miliseum under jubileumsdagen
www.miliseum.com/ www.facebook.com/Miliseum/

Samtidigt kommer vi i Fredsbaskrarna att hålla vår lokal/museum öppet i Intendentbostaden på skjutfältet, 100 meter från Miliseum. Passa på att titta på mängder med grejer från olika FN-missioner, bläddra i gamla minnesböcker och träffa andra veteraner.

Vi har grillen igång och vi bjuder på korv, hamburgare och kaffe med mera.

Höstens övriga träffar på John Bauer Hotell kl. 19.00:

3:e oktober Daniell Nybling från FM Veterancenter besöker oss
Daniel Nybling från Försvarsmaktens Veterancentrum besöker oss berättar om deras verksamhet. Passa på att få information om vad som händer och att ställa de frågor du alltid undrat över.

24:e oktober Vi firar FN-dagen med föredrag av Kjell Boman
Kjell Boman besöker oss berättar om sitt uppdrag som Force Medical Officer i Liberia 2006. Kjell är läkare och officer i fallskärmsjägartrupperna och har gjort ett stort antal missioner runt om i världen.

Efter föredraget äter vi i vanlig ordning en trerätters meny i hotellets restaurang Ester Kök & Bar. Håll koll på hemsidan för meny och anmälningsdatum.

7:e november Bröderna Friman berättar om CAR, Kosovo och Bosnien
Håkan och Tommy Friman från Ing 2 besöker oss och berättar om Håkans insats i Centralafrikanska Republiken i somras. De båda tjänstgjorde tillsammans på KS26 under 2012 och Håkan var även på BA04, 1995.