Close this search box.

Välkommen till Fredsbaskrarna Gotland

Fredsbaskrarna Gotland har sitt ursprung i Kamratföreningen FN-Gutarna som bildades för mer än 20 år sedan och var, som hörs på namnet, en förening där kamratskapet står i främsta rummet!

Föreningen är öppen för alla gotlänningar (varhelst man bor) som gjort någon form av utlandstjänst i fredsbevarande syfte oavsett om det varit under FN-, NATO-, EU-flagg.

Vi har idag medlemmar som varit med i Kongo och Sinai under 60-talet till dagens pågående missioner.

Träffplatser

• Visby

Bad Wolf

Adelsgatan 1B

Se uppdaterad info på Facebook.

• Joakim Martell (Kontaktperson)

Testar lite

Joakim Martell
Lena Elisabeth Fridman
Kassör
Elin Sandgren
Peter Enström
Medlemsansvarig
Patrik Monrad
Kurt Grönhagen
Arle Othberg
Valberedning
Peter Enström
Sekreterare
Jens Olof Bertil Kvarnberg
Vice ordförande

Fredsbaskrarna Gotland

Det finns inga nyheter att visa.

Fredsbaskrarna Gotland

Det finns inga evenemang att visa.

Därför ska du bli medlem

Aktiviteter & kamratskap

Vi arrangerar aktiviteter där du har chans att träffa likasinnade kamrater och dela erfarenheter.

Medlemstidning

Få vår medlemstidning 4 gånger per år med nyheter och reportage från förbundet och lokala föreningar.

Rabatter

Våra medlemmar åtnjuter rabatter hos bland andra Militärrabatten, Hertz Hyrbilar och Elite Hotels.

Vem kan bli medlem?

Alla som vid något tillfälle har genomfört internationell tjänst eller beredskap med uppgifter som har sanktionerats av världssamfund, och/eller svenska staten.

Vilka olika medlemsformer finns det?

Du kan bli ordinarie medlem, stödmedlem, företagsmedlem eller medlem i pågående mission.

Hur mycket kostar det?

Ett medlemsskap kostar inte mer än från 200kr/år.

Förbundets höge beskyddare

Prins Carl Philip är förbundets höge beskyddare sedan 2011.