Golftävlingen 2020

Nu har du chansen att träffa en kamrat från förr på golfbanan. Sveriges Veteranförbund arrangerar golftävlingen för våra utlandsveteraner. Golftävlingen är för veteraner som gjort utlandstjänst. Spelar du inte golf? Du är välkommen i alla fall. Syftet är att träffas under gemytliga omständigheter, och spela golf. Vi kommer också att samla in pengar till Gula Bandet.

• Boende i dubbelrum 11/9-13/9 2 greenfee, tävlingsavgift, frukost och tvårätters middag vid prisutdelningen. 2295:- per person
  • Boende i enkelrum 11/9-13/9 2 greenfee, tävlingsavgift, frukost och tvårätters middag vid prisutdelningen. 2790:-
  • Boende i dubbelrum 12/9-13/9 greenfee, tävlingsavgift, frukost och tvårätters middag vid prisutdelning. 1585:- per person
  • Boende i enkelrum 12/9-13/9 greenfee, tävlingsavgift, frukost och tvårätters middag vid prisutdelning. 1830:-
  • Spel fredag, deltagande i tävlingen samt tvårätters vid prisutdelning 1295:-
  • Tävlingen lördag, samt tvårätters vid prisutdelning 995:-

Du anmäler dig via formuläret här...

Sista dag för bokning och betalning 25 augusti.
Du betalar via Swish på 0702185806 uppge ditt golfid.
Du kan även sätta in på SHB med c-nr 6631-895 004 828

Veteranslaget ett slag för Gula Bandet

Anmäl dig till veteranslaget. En variant av Order of Merit. Du hittar all information och anmälningsblankett här...

Nordic Veteran Golf Trophy 2019

Golftävlingen för veteraner
Segrare 2019 vart Kenneth Campbell som fick ihop 38 poäng. 2 Tor-Björn Johansson 34 poäng, 3. Anders Södermyr 33 poäng, 4. Michael Tjörnemo 33 poäng, 5. Lennart Nilsson 33 poäng. Jämt så det förslår. Kul med lite nya ansikten. På lördagkvällen var det middag på hotellet där vi också förrättade prisutdelningen med glada tillrop. Ett litet missöde som gagnade VRR var att det blivit feltryck på en del priser som Micke Blomqvist hade införskaffat. Detta upptäcktes efter tryck men innan tävlingen. Som den goda man Micke är så köpte han nya priser och tryckte upp med rätt skrift. Vad göra med de feltryckta priserna? Varför inte en auktion där den som vann budgivningen skänkte pengarna till VRR. Extra stort tack till Micke Blomqvist! Även stort tack till följande som bidrog till prisbord/startkit HB Amröjkompaniet, ATG, ICA Hemse, Slite GK, IVisby tryckeri, Destination Gotland, Sveriges Veteranförbund, Anders Ekroth, Tor-Björn Johansson, Robert Bengtsson, Tomas Valtonen och Kenneth Cambell Nu siktar vi in oss på tävlingen 2020. Boka redan nu in 11-13/9 då tävlingen kommer att spelas på Haninge Strand.
Peter Enström
2019 års pristagare