Torbjörn Engelkes

Författaren Torbjörn Engelkes är yrkesofficer i den svenska Försvarsmakten. Torbjörns erfarenheter från utlandstjänstgöring i olika konflikthärdar kombinerat med föräldraskap har varit drivande för bokens framtagande. Torbjörn har tidigare publicerat C-uppsatsen ”Från GU till yrke – en studie i motivationsfaktorer” samt artikeln ”Det helhjärtade engagemangets resa” (Publicerad i KKRVAs tidskrift samt i boken ”Med rätt att leda” – FM 2010). Torbjörn har tilldelats Kungliga Krigsvetenskapsakademins belöningsmedalj i silver för sitt ledarskap nationellt och internationellt.

Eva Edberg

Eva Edberg är konstnär, illustratör och AD och har, bland mycket annat, tidigare bl.a. illustrerat bilder för landstinget i en skrift om barn och cancer.
Riddargatan 29