Veterandagen 2016

Kom och hedra Sveriges veteraner den 29 maj under Veterandagen vid Sjöhistoriska museet i Stockholm.
Observera att starttiden på marschen är tidigarelagd.
Foto: Kim Svensson - www.purpleninja.se
I samband med Veterandagen den 29 maj välkomnas alla civila och militära veteraner och anhöriga att delta i Veteranmarschen – en kortversion av Veteranmarschen som arrangeras av Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna varje sommar.

Tid och plats: Vi samlas på Kungsbron kl. 11:10 för att avmarschera mot Djurgården kl.11:40

Klädsel: De som går i tåget uppmanas att vara snyggt klädda, gärna i kavaj med medaljer på, och med huvudbonad som basker eller motsvarande. Detta är veteranernas dag och det ska synas!

Färdväg: Kungsgatan–Stureplan–Birger Jarlsgatan–Nybroplan–Strandvägen–Dag Hammarskiölds väg–Djurgårdsbrunnsvägen fram till Sjöhistoriska museet.

Vi beräknas komma fram strax innan kl.13:00 och då finns möjlighet att titta på utställningarna på Veterandagsfirandet. 14.30 börjar veterandagsceremonin där Sveriges veteraner hedras av myndigheter, kungahuset och allmänheten.

ÅRETS VETERAN: Vi kommer också att tillkänna ge Årets Veteran i mässtältet som startar ca: 16.30.

Föranmälan som berättigar till fri måltid i mässtältet efter ceremonin görs via www.forsvarsmakten.se/anmalanveterandag.

Läs mer om Veterandagen på Försvarsmaktens hemsida och anmälan >>

Ansvarig från förbundet och dess aktivitet under Veterandagen på Gärdet är:
Björn Eggeblad, telefon: 070 - 879 90 85
e-post: bjorn.eggeblad@sverigesveteranforbund.se