Veterandagen 2018

Kom och hedra Sveriges veteraner den 29 maj under Veterandagen
I samband med Veterandagen den 29 maj välkomnas alla civila och militära veteraner och anhöriga att delta i paradmarschen genom Stockholm – en kortversion av Veteranmarschen som arrangeras av Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna varje sommar.

Tid och plats: Vi samlas på Norrmalmstorg kl. 11:00 för att avmarschera mot Djurgården kl.11:30 (OBS prel avmarsch tid)

Klädsel: De som går i tåget uppmanas att bära vårdad klädsel, gärna i kavaj med medaljer på, och med huvudbonad som basker eller motsvarande. Detta är veteranernas dag och det ska synas!

Färdväg: Norrmalmstorg–Nybroplan–Strandvägen–Dag Hammarskiölds väg–Djurgårdsbrunnsvägen fram till Sjöhistoriska museet.

Löpande kommer vi att uppdatera information här på hemsidan och Facebook angående Veterandagen, därtill hittar du information om evenemanget på Försvarsmaktens hemsida.

OBS! Glöm inte att anmäla om du vill äta mat efter ceremonin ute på Djurgården - anmäl dig här!

Veterandagen firas över hela landet, i bland annat: (tipsa gärna oss om vilka platser som firar Veterandagen)
Eskilstuna
Göteborg