Viktig information om fotografering och filmning

Våra evenemang fotograferas, filmas och livesänds i syfte att kunna förmedla vidare förbundets verksamhet och mål, samt att vi vill kunna spara bilder för historik dokumentation.
OBS! Vill du som deltar i våra evenemang INTE finns med på bild eller film, kontaktar du den ansvariga för evenemanget. Vid frågor kontakta kansliet.

Nordic Veteran MC Tour 2019

Succén med Nordic Veteran MC Tour (NVT) som genomförts i Danmark och Norge fortsätter nu i Sverige. NVT samlar ett fyrtiotal Nordiska fredsveteraner med gemensamt intresse att åka MC. Syftet med turen är att manifestera solidariteten mellan Nordiska veteraner, men också visa upp oss för allmänheten.

SVF bjuder därför in 10 stycken Svenska freds veteraner att delta. Därutöver behöver vi några funktionärer som kan hjälpa till, bl.a. behöver vi 3 Road Captains (RC) och någon eller några medic. Det är viktigt att ni som anmäler er är vana MC åkare som har åkt i formation.

Turen är planerad att starta i Karlsborg den 25 maj och avslutas i Stockholm den 30 maj. Turen blir ca 800km och kommer att erbjuda möjlighet att besöka olika platser på vägen med koppling till försvaret. Höjdpunkten kommer att vara deltagandet i Veterandags firandet på Gärdet i Stockholm.
Turen inkluderar enklare boende, frukost och middag. Kostnader för den enskilde blir för lunch, drycker och entré avgifter.
Vi kommer att åka utan väst och ryggmärke.

Turen arrangeras av SVF med stöd av Försvarsmakten.

Ni som är intresserad att vara funktionärer eller åka turen hör av er till Lars Svärdström epost: laran904@gmail.com
telefon: 070-677 17 39.

Uppdaterad: 2019-02-05, av Per Lennartsson

Sveriges Veterantattoo 2018

Medlemmar får 50:- rabatt på alla biljettpriser - klicka på bilden för att logga in på medlemssidorna för att få länken till bokningssidan.
Medlemsförmånerna finns på https://www.sverigesveteranforbund.se/medlem/formaner/formaner
Läs mer om Veterantattoo här http://veterantattoo.se/

Nordic Veteran MC Tour 2018

Alla MC-åkande veteraner är välkomna att delta i NVMCT 2018 som kommer att starta vid Akershus fästning i Oslo den 11 juni och avslutas i Trondheim den 17 juni.
Foto: Dennis Kjöller
OBS max 10 st deltagare från Sverige - Så först till kvarn!
11 juni - Start kl 09.00 (senast) från Akershus Fästning, Oslo - FVS Bæreia
12 juni - FVS Bæreia - SWEBAT - FVS Bæreia
13 juni - FVS Bæreia - Rena - Dønfoss
14 juni - Dønfoss - Geiranger - Åndalsnes
15 juni - Åndalsnes - Camp Nidaros
16 juni - Camp Nidaros/ lokaltur i Trondheim
17 juni - Hemåt det bär…

Norska Försvaret står för boende, frukost och middag/kvällsmål (11-17 juni).
Enskild deltagare står för bränsle till mc, ev inträde museibesök, mellanmål, lunch och dryck.
"No colors" (inga klubbvästar) tillåtna på turen.

Anmälan och mer information om MC-turen: zukkajohan@gmail.com
OBS! Sista anmälningsdag är 1/5.

Varmt välkomna!
Johan Josefsson, Skövde