Lars-Göran Nyholm - Årets Veteran 2014

Foto: Kim Svensson
Lars-Göran Nyholm har genom personliga initiativ på ett synnerligen påtagligt sätt bidragit till att sprida kunskap om och ge uppmärksamhet till Sveriges veteraner.

Initiativet till veteranmarschen mellan Ystad och Hindås sommaren 2013 utvecklades till en magnifik manifestation för veteraner och deras anhöriga på många platser längs den långa marschvägen. Projektet genomfördes med ett föredömligt ledarskap och Lars-Göran visade prov på att vara föregångsman genom att själv gå hela sträckan.

Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna gratulerar till denna gedigna insats och har äran att utse Lars-Göran Nyholm till ÅRETS VETERAN 2014 och samtidigt tilldela förbundets förtjänstmedalj i silver.
Uppdaterad: 2014-05-30, av Per Lennartsson