Med anledning av nuvarande restriktioner kommer kansliets personal delvis jobba hemifrån. Om du planerar komma förbi, vänligen kontakta oss innan.

Nu kan du betala 2022 års medlemsavgift!

Logga in dig på "Mina sidor". Du kan logga in dig med BankId. När du är inloggad går du till "Mina fakturor". Där hittar du fakturan gällande medlemsavgiften för 2022. Du kan betala den direkt med kort eller med Swish.

Eller skanna QR-koden här under med mobilen så kommer du direkt till rätt sida i mobilen!

För dig som inte har möjlighet att betala via Membersite, så kommer en avi i posten i början av 2022.

SVERIGES REGERING TAR FRAM EN NATIONELL VETERANSTRATEGI.

Regeringen har beslutat att ta fram en nationell strategi för veteraner; svenskar som deltagit i internationella insatser för fred och säkerhet.
Det rör sig om cirka 70 000 svenska kvinnor och män som har tjänstgjort i militära insatser i ett 60-tal länder. Därtill berörs över en halv miljon nära anhöriga.
Försvarsminister Peter Hultqvist och SVFs ordförande Sverker Göranson.

Gula Bandets nya gåvonummer 123 070 46 35

Gula Bandet marknadsförs och säljs av Sveriges Veteranförbund till förmån för Sveriges utlandsveteraner, svensk personal i utlandstjänst och deras anhöriga.
Tack vare små och stora bidrag från privatpersoner och företag kan Gula Bandet stötta veteraner och deras familjer med kamratstöd och vid behov ekonomiskt för att hjälpa dem tillbaka till det vanliga livet, där sjukvården, myndigheter och försäkringar inte räcker till.

Överskottet kommer veteranerna och deras anhöriga till del genom veteranstöd.

Läs mer: www.gulabandet.se

EN VETERANPOLITIK FÖR SVERIGE

SVF:s mål och prioriteringar för Sveriges veteranpolitik idag och in i framtiden.

Augusti 2021
MånTisOnsTorFreLörSön

Häng med oss på Instagram!

Riddargatan 29

Sveriges Veteranförbund (SVF) är förbundet som engagerar sig, före, under och efter utlandsinsats, för alla veteraner, som brytt och bryr sig om att hjälpa utsatta människor i världen. SVF tillvaratar veteranernas och deras anhörigas intressen. Gula bandet säljer vi till förmån för våra veteraner och pengarna går till Kamrathjälpen där vi ger kamratstöd.