Ny strategisk inriktning för SVF

Under 2020 har Förbundsstyrelsen tillsammans med Kansliet utvecklat ett politiskt manifest som syftar till föra upp Veteranfrågan i politiken, ifrån Kommun upp till Staten har SVF utarbetat målsättningar för att skapa en aktiv Veteranpolitik för att skapa erkänsla och en ökad respekt i det Svenska samhället.

Detta kopplas ihop med SVF centrala styrdokument VETERAN-pärmen, ett dokument som syftar till att skapa ett starkare förbund genom våra föreningar; och med målet att få igenom SVF politiska mål på samtliga nivåer i samhället.

Genom dessa kommer vi att skapa en sammanhållen Veteranpolitik och arbeta gemensamt mot samhälleligt erkännande för våra Veteraners uppoffringar.

Sveriges Veteranförbunds öppna brev till SVT

Profilshopen stängd

SVF:s profilshop är stängd sedan 30 juni 2020.

Önskar du att beställa Nobel-medaljen, Gula Bandet produkter, eller något annat;
Kontakta kansliet direkt

December 2020