Köpvillkor

Med följande information vill vi kunna ge dig en trygg och trevlig shoppingtur i vår Profilshop!
Köp- och leveransinformation

Köpinformation
Vi samarbetar med Ecster som erbjuder betallösningar för både e-handel och fysisk butik. Ecster är ett helägt dotterbolag till Handelsbanken.

Ecster Pay
I samarbete med Ecster erbjuder vi kortbetalning och Swish genom e-handelskassan Ecster Pay. Genom att använda kassan godkänner du Ecster Pays användarvillkor. Genom att klicka på "Genomför köp" accepterar du betalningsansvar, villkor för valt betalsätt samt godkänner våra köpvillkor.
Hantering av all information i Ecster Pay sker krypterad med SSL.

Kortbetalning
Vi erbjuder kortbetalning med Visa, Mastercard och Maestro. Ingen avgift tillkommer för betalning med kort.
Villkor för kortbetalning

Swish
Är du ansluten till Swish kan du betala via din Swish-app. Öppna upp appen i din mobila enhet och godkänn betalningen med ditt Mobila BankID.
Efter genomfört köp dras pengarna direkt från ditt bankkonto. Vid eventuell retur återbetalas pengarna till samma konto.

Leveranstid
Beställningar hanteras, packas och levereras varje helgfri måndag. Hanterings- och leveranstid kan variera beroende på arbetsbelastning i profilshopen.
Om varan inte finns i lager eller är slut, står detta tydligt i din orderbekräftelse.

Bekräftelse
När du godkänt din order får du en bekräftelse till din angivna e-post att vi mottagit din beställning.

Expeditionskostnad
Order under 100 kronor expedieras ej!
Expedition och fraktkostnad tillkommer med 39:-/order. Vid skrymmande frakt tillkommer extra kostnad och det anges i produktbeskrivningen.

Leverans
I normalfallet använder vi oss av PostNord för brev- och paketleveranser. Observera att vi inte kan garantera leveranstiderna med PostNord. Är du i behov av en produkt vid ett visst tillfälle, rekommenderar vi dig att göra din beställning i mycket god tid!

Utrikes leverans
Även om du är bosatt utanför Sverige finns det möjlighet för dig att köpa varor ur sortimentet i Profilshopen. Skicka ett mejl till profilshopen; profilshop@fredsbaskrarna.se, så återkommer vi med information om tillvägagångssätt och fraktkostnad för leverans.

Reklamation
Kontrollera varan noggrant vid leverans. Reklamationer ska ske inom en vecka från det att du erhållit varan. Direkta fabrikationsfel som uppkommit senare ska skickas tillbaka till oss för kvalitetskontroll så snart som möjligt. Vi skickar dig en ersättningsvara när vi erhållit returen från dig. Du står själv för returfrakten.

Ej utlösta varor
Om vi får tillbaka leveranser på grund av felaktigt angiven eller ofullständig adress, debiterar vi dig samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur. Betalning sker mot faktura enligt fakturans betalningsvillkor. Betalas inte sådan faktura i tid, lämnas den till inkasso.

Kontakta oss
Vid frågor är du välkommen att kontakta Sveriges Veteranförbunds profilshop, telefon 0703-812 799 eller profilshop@fredsbaskrarna.se

Profilshopens telefontider är måndagar kl 08.00 – 17.00.
Under övrig tid går det bra att lämna ett tydligt meddelande antingen på sms eller mejl, så återkommer vi så snart vi kan.

Org. nr: 828001-0359

Uppdaterad: 2019-05-08, av Per Lennartsson
1 kommentar
Postat av: Curt Unbeck