Veterandagen 29 maj i Umeå

Kom och hedra de veteraner som finns inom Umeå Garnison och övriga veteraner som finns i Sverige.
Veterandagen uppmärksammas i hela landet efter ett beslut om instiftande av Sveriges riksdag under 2018. Dagen finns till för att uppmärksamma alla som deltagit i internationella samt nationella insatser. Detta oavsett om de gjort uppoffringar genom deltagande via Försvarsmakten, andra myndigheter eller organisationer.
Totalförsvarets Skyddscentrum vid Umeå Garnison högtidlighåller Veterandagen den 29 maj 2019 på platsen Döbelns Park i Umeå (Storgatan 56, 903 30 Umeå). Ingen anmälan krävs.

Tid: 11:55-12:45.

Programmet innehåller bland tal från Chefen Umeå Garnison och Sveriges Veteranförening Fredsbaskrarna (Västerbotten). Gemensam kransnedläggning vid Veteranstenen kommer genomföras och dagen innefattar även en tyst minut för hedrande av stupade samt veteraner som gått ur tiden.
Finns det frågor kring dagen går det bra att kontakta:
Kapten Peter Sedin peter.sedin@mil.se 090-17 55 80, 073-447 81 12
Välkomna!