Vår medlemstidning

SVENSK VETERAN är förbundets medlemstidning som skickas till alla medlemmar i SVF fyra gånger/ år.

Tidningen hette tidigare Fredsbaskern (fram till nummer 2/ 2019) men från början var namnet Bataljonsbladet och startade 1984 som Kamratföreningen Bataljonens medlemstidskrift (de första åren i storlek motsvarande A5).
Efter kamratföreningens namnbyte till Fredsbaskrarna Sverige fortsatte tidningen under samma namn fram till årsmötesbeslutet 2008.
Från 2019 heter tidningen Svensk Veteran.
Alla medlemmar i SVF är välkomna med bidrag i form av text och bild till medlemstidningen Svensk Veteran.

ANNONSERA I SVENSK VETERAN.
I 36 år har vi hjälpt företag att nå ut till svenska utlandsveteraner.
Välkommen som annonsör du också!
Annonsprislista & info.

PRESSTOPPSDATUM 2020
Nummer 1
Manusstopp: 16/2
Utgivning: vecka 13

Nummer 2
Manusstopp: 31/5
Utgivning: vecka 26

Nummer 3
Manusstopp: 23/8
Utgivning: vecka 39

Nummer 4
Manusstopp: 1/11
Utgivning: vecka 49

Redaktionen
Svensk Veterans redaktion når du på redaktion@sverigesveteranforbund.se

Chefredaktör: Pia Lagergren, tele: 0708- 79 90 86
Redaktör: Daniel Jansson
Ansvarig utgivare: MariAnne Boström

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Läs gamla nummer (arkiv) av Bataljonsbladet, Fredsbaskern och Svensk Veteran nedan -- Kontakta kansliet om ni söker efter senaste numret!

Uppdaterad: 2020-05-19, av Pia Lagergren
2 kommentarer
Postat av: Tommy Johansson
Hej. V.g. kolla till vilken adress tidningen sänds. Får den ej nu. MVH Tommy Johansson Landbogatan 31 504 45 Borås Fredsbaskrarna Sjuhärad
2016-12-14 11:23:04
Postat av: Per Jönsson
Varför kan jag inte läsa tidningen Fredsbaskrarna (Veteran) nr 4 digitalt? Inloggingen fugerar men jag förstår inte hur jag ska hitta medlemstidningen. Tacksam för svar.
2018-12-25 17:55:11
Riddargatan 29