Kongress 2017

2017-03-26 00:30
Föreningarnas representanter för föreningens talan
Foto: Birka
Kongressen kommer att hållas den 25-26 mars 2017 ombord på Birka Cruises.
Inför kongressen utser varje förening rätt antal delegater. Fördelning av antal delegater finns i bilaga. Kontrollera att alla delegater är medlemmar och har betalt sin medlemsavgift. Förbundet står för kostnaden för delegaterna.
Delegaterna anmäler sig till Tinna Nilsson, epost; tinnatravel@gmail.com
I anmälan skall följande information finnas;
• Fullständigt namn enligt ID-handling (körkort el motsvarande)
• Födelsedatum (6 siffror)
• Adress
• Kontaktuppgifter; mobil och epost
• Förening och befattning i föreningen
• Om man önskar Kött eller Fisk till middagen
• Eventuella allergier

Anmälan skall vara Tinna tillhanda senast den 13 februari 2017!
Inkvartering ombord sker i enkelhytt. I första hand kommer Birka Cruises anslutningsbuss att bokas, där sådan finns och i andra hand annat transportmedel. Bekräftelse på anslutning meddelas av Tinna.

Motioner
Alla medlemmar har möjlighet att lämna motion, men endast utsedda delegater har rösträtt under kongressen. Motioner ska vara styrelsen tillhanda två månader före kongressen, dvs den 20 januari, då styrelsen håller styrelsemöte 21–22 januari. De skall lämnas både skriftligt och digitalt.
Motioner sänds till: Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna, Klostergatan 23, 703 61 Örebro och kansliet@sverigesveteranforbund.se.

Välkomna!

Förbundsstyrelsen

Kongressen och resan är öppen för alla medlemmar

Deltagare bokar och betalar själv sin resa på Birka Cruises hemsida, www.birka.se eller via telefon, 08-7027200. Du väljer hytt, vilka måltider du önskar samt om du önskar åka anslutningsbuss. Ange kongressens bokningsnummer 8922969, för gemensam sittning under kongressens förbokade middag (á la carte kl. 20.30) och lunch (kl.14.00 på återresan).

Viktigt! Anmäl även din bokning till vår samordningsansvarige Lars Sjölin via larssjolin@hotmail.com eller 070-3803083.
Lars svarar även på frågor kring resan.

Din anmälan och bokning måste vara Lars Sjölin tillhanda senast den 15 januari 2017.
Platserna i kongressalen är begränsade, så anmäl dig så snart som möjligt!

Augusti 2017
MånTisOnsTorFreLörSön