FN-Dagen 2017

Uppdaterad: 2017-09-17, av Fredsbaskrarna Skåne

Danmarks flagdag för udsendte veteraner 2017

Hej Skånska veteraner

Sommaren börjar lida mot sitt slut och det är dags att börja titta på hösten och närmast ligger ju Danmarks flagdag för udsendte veteraner där vi även i år kommer att vara några stycken som åker över sundet för att visa vår solidaritet med våra danska veterankollegor.

De som vill följa med oss när vi åker över samlas enklast på centralstationen i Malmö på morgonen.
Har man närmare att gå på tåget på senare stationer eller ta sig över på egen hand är givetvis det också möjligt.

Danmarks veteraner (F:d Blå baretter) välkomnar oss även till deras bunker efter ceremonin med möjlighet till grill.
De erbjuder matpaket samt dryck. Vi har förövrigt en stående inbjudan till deras bunker så är ni i Köpenhamn ta gärna en tur förbi kastellet och titta in och hälsa från Fredsbaskrarna Skåne.

Anmälan till mig måste dock ske INNAN 1200 den 3 September om man vill komma in på kastellet då man har höjt säkerheten under dagen. Namn OCH personnummer vill de ha av oss.

Mer info finns på följande länkar:

Anmälan via
Mail: (Namn, tlfnr. personnummer samt var du möter upp)
Tel:

Samling: 5:e Sep. 0855 Centralstationen Malmö vid automaterna I glashuset.

Planerat tåg: 0913 spår 1B

Uppsamling kastellet c:a 1115

Gärna "blå" klädsel om så finnes och alla medaljer ni har, vi är representanter för Sveriges veteraner och vi visar vår solidaritet med de danska veteranernas flagdag, det är deras dag.

Slutligen hoppas jag att det blir lite trevligare väder än förra årets som kanske var i blötaste laget.
Väl mött.
Jörgen Ferm, Utlandsveteran...
Uppdaterad: 2017-08-23, av Fredsbaskrarna Skåne

Nytt menyval

Vi har lagt in ett menyval till vänster där vi kommer att lägga in eventuella event som vi kan vara intresserade av men som ligger utanför förening och förbund.
Klicka på "Externa event" för att läsa mer.
Uppdaterad: 2016-03-01, av Fredsbaskrarna Skåne

Förmåner som medlem i Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna!

Det finns en rad olika medlemsförmåner när man är medlem i SVF. För att ta del av dessa kan ni klicka in er HÄR!

Uppdaterad: 2016-01-14, av Fredsbaskrarna Skåne

BESTÄLL VETERANKORTET!

"Veterankortet är en behörighetshandling som utfärdas av Försvarsmakten till Försvarsmaktens veteraner. Veterankortet är en symbolhandling som visar att du som veteran aktivt väljer att behålla kontakten med Försvarsmakten efter din tjänstgöring. Kortet är tillika fyllt med erbjudanden och förmåner som kan nyttjas hos flera företag och organisationer i hela Sverige."
FÖR MER INFORMATION, KLICKA IN DIG HÄR!

Veteransamordnare på Södra Skånska Regementet, P7 är

L-G Persson