Veterandagen 2017

Kom och hedra Sveriges veteraner den 29 maj under Veterandagen vid Sjöhistoriska museet i Stockholm.
I samband med Veterandagen den 29 maj välkomnas alla civila och militära veteraner och anhöriga att delta i paradmarschen genom Stockholm – en kortversion av Veteranmarschen som arrangeras av Sveriges Veteranförbund Fredsbaskrarna varje sommar.

Tid och plats: Vi samlas på Kungsbron kl. 11:10 för att avmarschera mot Djurgården kl.11:40

Klädsel: De som går i tåget uppmanas att bära vårdad klädsel, gärna i kavaj med medaljer på, och med huvudbonad som basker eller motsvarande. Detta är veteranernas dag och det ska synas!

Färdväg: Kungsgatan–Stureplan–Birger Jarlsgatan–Nybroplan–Strandvägen–Dag Hammarskiölds väg–Djurgårdsbrunnsvägen fram till Sjöhistoriska museet.

Löpande kommer vi att uppdatera information här på hemsidan och Facebook angående Veterandagen, därtill hittar du information om evenemanget på Försvarsmaktens hemsida.
Uppdaterad: 2017-03-17, av Per Lennartsson